Regelementen Duo-trek - "UUT KIEK DAG"

BEDANKT!
Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Regelementen Duo-trek

Trekkertrek

Reglement Duo-trek    


- De tractoren moeten technisch origineel zijn en technisch in goede conditie.
- De deelnemers nemen geheel op eigen risico deel aan de wedstrijd.
- De tractoren moeten WA Verzekert zijn met dekking voor trekkertrek Er zijn 2 verzekeringsmaatschappijen in Nederland die trekkertrek dekken:
- Van de Brink & Schuiteman www.vdbrink-schuiteman.nl
- Van Teijlingen Assurantiën BV / Speed Secure www.speedsecure.nl
- De bestuurder moet in bezit zijn van een geldig T-rijbewijs of een B-rijbewijs die behaald is voor 1 juli 2015, een deelnemer met een lopende ontzegging van de rijbevoegdheid mag niet deelnemen.
- Bijde tractoren moeten afzonderlijk van elkaar ( niet gekoppeld ) voor de sleepwagen plaatsnemen.
- Pas wanneer bijde tractoren voor de sleepwagen plaats hebben genomen mogen de tractoren aan elkaar gekoppelt worden.
- De voorste tractor mag een keuze maken om de tractor te koppelen direct aan de sleepwagen ( met een lange ketting onder de tweede tractor door ) of met een ketting aan de neus van de tweede tractor.
- Er afstand tussen de tractoren moet minimaal 5 meter bedragen.
- Het koppelen van de tractoren mag alleen gebeuren door middel van een ketting of touw andere constucties met met buisen en ect. zijn niet toegestaan.
- De construktie van de voorste tractor dient zodaning te zijn dat deze niet overreden kan worden door de tweede tractor. ( dit mag dus onder andere geen traptrekker zijn )
- Na de trek mogen bijde tractoren pas wegrijden na goedkeuring en volgens instructies van sleepwagenbemanning. In geen geval onder eigen inisjatief!!
- Steiger begrenzer is verplicht en moet ook op bijde tractoren gemonteerd zijn.
- de hefinrichting mag worden gebruikt als zijnde steigerbegrensing op voorwaarde dat deze degelijk is geblokkeerd en eventueel aanwezige snelkoppelingen degelijk zijn vergrendeld.
- Steigerbegrenzer en trekhaak mogen op geen enkele manier met elkaar verbonden zijn.
- De steigerbegrenzers moeten het het gewicht van het voertuig volledig kunnen dragen.
- De steigerbegrenzers dienen te voldoen aan de maatvoering volgens figuur 31. (onderaan webpagina)
- Er mag geen verbinding zijn tussen beide hefarmen.
- er mag alleen gebruik gemaakt worden van de normale brandstof die voorgeschreven is voor de tractor
- Deelnemer is verplicht alle instructies van de organisatie op te volgen. Start = groene vlag , Stop = rode vlag
- Aankoppelhoogte 50cm of lager, niet aan de liftarmen en niet boven het middelpunt van de achteras
- De kettingen moet strak staan voor er gestart mag worden en er mag pas vertrokken worden indien de startende groene vlag omhoog gaat.
- Gewicht is inclusief bestuurder, brandstof, etc.
- Alle onderdelen moeten degelijk bevestigd zijn en mogen tijdens de trek niet losraken van de trekker.
- Na het meten van het gewicht/keuren trekker moet de trekker binnen de wedstrijd- ruimte blijven tot de organisatie toestemming geeft deze te verlaten.
- 1e deelnemers doet een proeftrek om het gewicht en de instellingen van de sleepwagen te testen. De sleepwagen bediening bepaald of deze trek geldig is, of dat er een 2e keer getrokken moet worden met andere sleepwagen instellingen of gewicht.
- Indien de sleepwagen bediening de proeftrek goedkeurt dan mag de bestuurder beslissen of hij deze meters laat staan of opnieuw sleept voor een tweede poging welke dan de trek afstand bepaalt.
- Stoppen om bijvoorbeeld een andere versnelling te kiezen mag tot 15 meter.
- Indien er discussie ontstaat over het reglement of de originaliteit van de trekker dan beslist de organisatie terplekke.
- Diskwalificatie volgt indien er aan één van de bovenstaande punten niet voldaan is, of dat er van te voren al bekent is dat er niet aan voldaan kan worden.
- Het besluit van de organisatie is bindend.




Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu